Dag 6 : Port Angeles - Forks / Whale watching

3 september 2014

We logeren 2 nachten in het Pacific Inn Motel.


Een super dag op zee!


Toen we vanochtend wakker werden was al snel duidelijk dat we gingen walvis spotten. 

Nadat we gedoucht waren hebben wij op de hotel computer de tickets geboekt en het bewijs geprint.
Na het ontbijt hebben we alle spullen verzameld en zijn nog even richting Walmart gereden voor een pyjama van Frozen. Nee, niet voor mij maar voor onze kleindochter Hailey!

We waren ruim op tijd bij de plek waar het ging gebeuren, Island Adventures.


Samen met ongeveer 75 mensen voor een boot van 120 personen dus ruimte genoeg. We werden begroet door de crew die in het kort wat huishoudelijke informatie deelde. 

Toen we aan boord gingen zochten we gelijk een plekje op het bovendek lekker in de zon. De zon zou overigens de hele dag schijnen en we hebben het geen moment koud gehad. Sterker nog, de meegebrachte softshell jassen hebben we niet eens aangetrokken. 

Al vrij snel zagen we een paar Humpback whales, residents wat betekent dat zij in het gebied Strait of Juan de Fuca blijven en niet migreren naar andere gebieden. Het was zooo gaaf om dit te zien. We hebben heel veel foto's gemaakt!


Ik typ dit verslag in de auto op weg naar Forks. Ik heb nog geen idee hoe de foto's er uitzien, hopelijk zijn ze niet allemaal bewogen. Ondanks de monopod (een statief met slechts 1 poot) was het op zijn zachts gezegd uitdagend om foto's te maken op een wiebelende boot.  De namen van de dieren die we hebben gezien kan ik niet even door een vertaalmachine gooien, vandaar alleen de Engelse namen.
We zagen Comorants, Pelagic en regelmatig een harbor seal. Die zeehond van gisteren was dus ook een harbor seal (hebben we vandaag geleerd, ha ha ha). Er was een biologe aan boord die heel veel vertelde over het gebied en alle dieren die we zagen.


Na een tijdje gekeken te hebben en gegokt te hebben waar ze na een minuut of 10 weer boven water zouden komen besloot de kapitein dat het tijd werd om verder te varen. 

En toen waren we zo gelukkig dat we een grote groep Orca's zagen, zo cool !!! Dit waren geen residents maar transient Orca's. Dit betekent dat zij migreren naar andere gebieden, met name naar Hawai. Super om te zien. We hebben er een hele tijd rondgedobberd en gevaren en ze heel vaak gezien. Uiteraard hebben we ook hier veel foto's gemaakt.








In de verte zagen we nog een bald eagle. Hij was goed te zien door de verrekijker maar ik kan me niet voorstellen dat de foto mooi is geworden.

Overigens waren we extra blij vandaag, mijn camera doet het weer. Misschien toch nat geworden gisteren ??


Na het Orca avontuur ging het verder naar een eilandje met een vuurtoren. Hier lagen heel veel Steller Sea Lions en California sea Lions. Heel leuk om te zien.


De kapitein wilde nog even terug varen naar de Humpback Whales van vanochtend en hier was het ook weer prijs, we hebben ze weer gezien.


Helaas zat de trip er toen bijna op. Ik was op voorhand bang dat 5 tot 6 uur op een boot te lang zou zijn. Gelukkig was dit niet het geval. 

Het was een vrij grote boot met een soort bar waar we iets te eten en drinken konden bestellen, beneden zat je binnen achter glas, boven kon je overdekt en onoverdekt zitten en er waren zelfs 2 wc's. Met het prachtige zonnige weer van vandaag was het goed uit te houden op de boot.

Tegen 16.00 uur waren we weer terug in Port Angeles na een super dag op zee. We waren blij dat we er toch voor gekozen hadden !!!!




Nu zitten we, zoals gezegd in de auto naar Forks waar we rond 17.45 uur hopen aan te komen. Ik schrijf dit verslag nu al omdat ik weet dat Erik een flinke kluif aan de foto's zal hebben. Hopelijk is de internet verbinding goed genoeg om een aantal foto's met jullie te delen. Zo niet, houden jullie ze te goed.

Lake Crescent


Wij hebben in ieder geval genoten van deze heerlijke dag.

5 opmerkingen:

  1. oh, wat mooi!! lijkt me geweldig om dit te zien!! groetjes en geniet!! dikke poen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grandioos. Ziet er spectaculair uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gaaf, lijkt me heel bijzonder om zo live walvissen aan je voorbij te zien zwemmen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie dag hebben jullie gehad! Prachtige foto's! Fijn dat t weer zo goed was dat jullie deze trip hebben kunnen maken. Echt een pracht ervaring! Poen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zeg, jullie hebben een prachtige dag op het water gehad met humpback whales, orca's en andere beestjes. Gelukkig dat je camera het weer doet, dat is toch een hele opluchting denk ik. Het zou wel eens van de vochtigheid kunnen zijn. Ik ben deze keer neit de eerste, ik moest er gisteren vroeg in want vandaag is het weer werkdag voor mij. Dus ik lees jullie verslag nu lekker bij mijn ontbijt met koffie! Geniet nog lekker verder en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag!

    BeantwoordenVerwijderen