Dag 18: Newport - Seaside

Vandaag staat in het teken van de kust van Oregon.

We logeren vanavond in het Holiday Inn Express in Seaside.

Mist over de Oregon Coast!

We waren vanmorgen enorm blij dat we gisteren zoveel foto's hadden gemaakt en genoten hadden van de kust. Vandaag was het namelijk vrijwel de hele dag mistig. Niet over de hele route maar de zee was vaak niet of nauwelijks te zien.

Na het ontbijt vertrokken we richting Seaside.
Maar niet voordat we de vertrouwde foto van Reny vóór de herfst/Halloweendecoratie van WalMart hadden gemaakt.

We zijn tijdens onze reis al diverse malen een koffie "huisje" tegengekomen met de naam Dutch Bros. Coffee. Iedere keer vergaten we een foto te maken, vandaag op deze mistige dag hebben we dat wel gedaan.

Het lijkt ons niet dat iemand hier nog ooit gaat wonen!

In dezelfde straat zagen we dit huisje, versierd met allerlei boeien

Ondanks de mist zijn we toch diverse malen gestopt om te kijken of we iets konden zien. Af en toe was dat het geval

Bij Devil's Punch Bowl hebben we ook foto's gemaakt. Erik heeft nog geprobeerd naar beneden te lopen maar het "pad" was toch niet echt safe. Dan maar een foto van dit indrukwekkende gat in de rotsen. Zie op de foto rechts het zwarte gat.

Daarna zijn we naar Boiler Bay gereden waar we een schitterend uitzicht hadden.

In een of ander plaatsje waar ik de naam niet meer van weet zagen we deze Kerstwinkel:

Ook zagen we onderweg een reclame voor een bepaald restaurant, we werden nieuwsgierig. We hebben zo gelachen om de naam en het reclamebord dat ik de camera bijna niet stil kon houden.
Hier zijn we overigens NIET gaan eten.

Voor de afwisseling hebben we vandaag een vegetarische lunch genuttigd bij Lee's Chinese restaurant en het was heerlijk.

Daarna was de Tillamook Cheesefactory  aan de beurt. Erik heeft een aantal stukjes kaas geproefd en we hebben even rondgekeken. Je kijkt via ramen in de kaasfabriek, wel grappig om te zien alhoewel ik er niet aan moet denken dat ik zo bekeken zou worden tijdens mijn werk!

Uiteraard hebben we hier een lekker ijsje gegeten voordat we naar Cannonbeach en Haystack Rock gingen.

Door de mist was de Haystack niet of nauwelijks zichtbaar, dan maar een foto met Erik op de voorgrond!

We zijn ingecheckt in ons hotel in Seaside.

Hotelkamer met uitzicht

We zijn vanavond gaan eten bij de Irish Pub aan de overkant van de straat, lekker te voet ! Daarna zijn we nog even door het plaatsje gelopen. We waren bang dat het een gigantische tourist trap zou zijn (a la Gatlinburg en Coney Island). Onze indruk na het lopen van 3 straten is: het valt wel mee.

Het was een relaxte dag in het mooie maar mistige Oregon

1. Jammer dat het zo mistig was. Maar al met al toch weer een mooi dag! En sowieso twee keer lekker gegeten :-).
    En niet binnen gegaan in de kerstwinkel? Dan heb je je goed kunnen beheersen Reny! Haha!

2. Zelfs met mist is de Oregon Coast prachtig, het heeft toch altijd wel iets vind ik! Jullie hebben nog wat prachtige zichten kunnen vastleggen. Ik heb weer genoten van jullie verslag en het begint nu stilletjes aan op het einde te lopen, he. Wat gaat de tijd toch snel. Geniet nog van de laatste dagen en ook van jullie bezoek aan de vrienden. Ik kijk alvast weer uit naar het volgende verslag!