Dag 5 : Port Angeles / Olympic NP

2 september 2014: hotel Super 8 Port Angeles

De vraag van vandaag: ;-)

Omdat we gisteren al naar Hurricane Ridge waren geweest stond vandaag het gedeelte Sol Duc en Lake Crescent op het programma.

Na ons ontbijt hebben we even met het receptie personeel gesproken. We twijfelden er namelijk over om naar de Hotsprings in Sol Duc te gaan. Toen we echter hoorden dat het hete bronwater in een soort van zwembaden werd gepompt, was het voor ons duidelijk, dat gaan we niet doen, dat is niet "natuurlijk" genoeg maar lijkt op een heet bubbelbad zonder bubbels.

Voordat we vertrokken zijn we nog even langs geweest bij Walmart waar we voor onze kleinzoon Aiden een tas en een popje van Skylander hebben gekocht. We hadden al bij een aantal winkels naar de tas gezocht maar nog niet gevonden. Nu dus wel! Voor Hailey een Barbie pop van Frozen.
Tegenover Walmart ligt de Dollar Tree en daar waren we dit jaar nog niet geweest, dus ook hier even naar binnen. 10 verpakkingen Allergy voor mij en nog wat kleine dingen voor de kleinkids. Oh ja, Erik heeft een koordje voor zijn leesbril gekocht, raakt hij die misschien niet meer kwijt !

Op weg naar Lake Crescent zijn we even langs de Island Adventures gereden om te informeren naar de Whale Watch tocht van morgen. We konden deze niet boeken, dat moet of telefonisch of online, nou, dan maar online !

We besloten niet de gebruikelijke route (101) maar de alternatieve route 112 te nemen. Bij Salt Creek County Park aangekomen zagen we al meteen een paar hertjes.
We zijn even naar de kust gelopen om een paar foto's te maken.

Iedere vakantie vraag ik Erik om op een of andere rots te gaan staan om een mooie foto te maken, Dit jaar was dat niet anders :).

We hebben nog even met de klusjesman van het park gesproken en die vertelde dat de route naar Neah Bay (helemaal in het westen) mooi was maar wel lang duurde. Veel haarspeldbochten en stukken waar je écht maar 15 mijl per uur kunt rijden. Dit ging ons te lang duren.
We zijn verder gereden en bij Pillar Point County Park wilden we bijna niet het kleine stukje naar de kust rijden.
Gelukkig hebben we het wel gedaan!

We dachten iets in het water te zien maar zelfs met de grote lens (de verrekijker waren we in het hotel vergeten!) konden we niet zien wat het was. Het was laag tij en ik zag iets liggen op een rots, kon niet gelijk zien wat het was. Na nader onderzoek bleek het een jonge zeehond te zijn, zooo leuk !!!
Uiteraard hebben we ook hier foto's gemaakt.

Zoals jullie wellicht al op Facebook hebben gezien hebben we geluncht bij een restaurant dat absoluut valt onder de categorie "zielige horeca". We hebben onze ogen weer uitgekeken over het gebrek aan smaak waarmee het restaurant was ingericht maar vooral de kunststof lelies die spanden de kroon.

Toen was het tijd om naar onze eigenlijke bestemmingen te rijden. Eerst naar Sol Duc waar we de wandeling naar de Sol Duc Falls hebben gedaan. Een prachtige wandeling door het regenwoud met veel omgevallen bomen met mos, stenen vol met mos, echt schitterend.
Helaas begon het onderweg (flink) te regenen maar dat mocht de pret niet drukken.

John en Maic, ik ben erg blij met mijn wandelstokken, vooral nu mijn voet nog niet helemaal hersteld is, is het ideaal !

Na deze wandeling zijn we naar Lake Crescent gereden maar nog steeds regende het. Niet echt uitnodigend om nog een wandeling te maken of om uit te stappen om foto's te maken.

We zagen nog een paar jonge hertjes en toen ik die op de foto wilde zetten deed mijn camera het niet (in ieder geval het display deed het niet), damn........... We hebben van alles geprobeerd en zelfs op internet naar een oplossing gezocht, helaas. Hij maakt wel foto's maar ik kan geen instellingen aanpassen en niet kijken hoe de foto geworden is. Dat is balen !
Gelukkig hebben we Erik zijn camera bij ons en nog een video camera. Maar ja, die van mij maakt wel de mooiste foto's !

Nu zijn we op de kamer het verslag aan het maken en de foto's aan het bekijken, uiteraard onder het genot van een borreltje.

We gaan vanavond eten bij de buren, kunnen we lekker te voet gaan.

Het is nog niet helemaal zeker of onze Whale Watch trip doorgaat. We willen even afwachten hoe het weer morgen is. 5 tot 6 uur op een boot met regen zien we niet écht zitten (5 tot 6 uur op een boot met 25 graden vind ik al een beetje veel van het goede maar ik heb dan ook totaal geen zee-benen !).

Mocht die trip wel door gaan is de kans vrijwel nihil dat morgen een verslag volgt. Na 5 tot 6 uur op de boot te hebben gezeten (pffft) moeten we nog ca. 1 1/2 uur naar Forks rijden voor onze volgende 2 overnachtingen. Maar misschien hebben we wel geluk en kunnen we wél een paar walvissen op de foto zetten en maken we dan toch een verslag. Who knows !

Voor jullie allen een fijne woensdag, wij gaan straks eten en daarna slapen.

1. Aha, ben ik weer de eerste(???) om een berichtje na te laten...hehehe. Weer een fijn verslag om te lezen met prachtige foto's! Jaaa de Sol Duc Falls zijn zo mooi, he. Jullie hebben nog mooi weer gehad vandaag, wij hadden zo goed als de hele dag regen (veel regen). Maar voor morgen is de zon weer van de partij voor de rest van de week en ook warmer, dus ik denk dat jullie morgen ook wel goed weer gaan hebben. Ik hoop het in elk geval voor jullie met vele mooie zichten en vele beestjes om onderweg te zien op de boot met vooral wat walvissen of orca's! Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag!

Groetjes,
    Ann :)

2. Nou Ann, vanmorgen was het droog en redelijk zonnig maar verder heeft het de hele middag geregend.
    Ook tijdens de wandeling in de Sol Duc Falls.
    Maar dat deed niks af aan de schoonheid van dit woud..
    Erg mooi hier, hoor!

3. Goedemorgen! Wat schattig dat zeehondje! Heerlijke dag was t weer zo te lezen. Hopelijk is t weer vandaag iets beter en kan de whale watch trip doorgaan. Vervelend Reny dat je nog steeds last hebt van je voet. Hopen dat het snel minder erg wordt. Hele mooie dag hopelijk op de boot.